**H-I-T** [Interpenetration] NOD NOW, das Interpenetration Festival am 18. und 19.5. im Forum Stadtpark
chmafu nocords
chmafu at nocords.net
Di Mai 16 11:29:59 CEST 2017
chmafu nocords (http://nocords.net) newsletters
Interpenetration
Konzertreihe (http://interpenetration.net)
18. und 19.05.2017
NOD NOW
Interpenetration Festival
mit
The Elks
DEKJ
Rinus van Alebeek
Nomi Jima
Alexandre Bellenger
extremnich
Jensac Opcion Wurzwallner
Richie Herbst
in Zusammenarbeit mit Forum Stadtpark
Forum Stadtpark
Stadtpark 1
8010 Graz
Einlass: 20:00
Konzert: 21:00
Tagesticket: 10 euro
Festivalpass: 18 euro
Festivalpass für zahlungsschwache: 13 euro
Eintritt für Interpenetration abonnentinnen: freiwillige
spende
Aktuelle Informationen und Videos: http://interpenetration.net
“Nod now!” ist das thema des aktuellen Interpenetration Festivals
und bezieht sich auf die neue form der knoten und des
verknotens, auf erzwungene verschiebungen, auf eine
bejahende und lustvolle grundhaltung und auf die ablehnung
jeglicher metal-musik. Dass es
aufgrund der
Interpenetration zugrundeliegenden verachtung jeglicher
machismen ordentlich krachen wird, liegt bei diesem finalen knoten
in der verantwortung einer handverlesenen auswahl an
spitzenmetronomen und anderen haubentauchern.
又ね
愛
The Elks
Liz Allbee (USA/Berlin) – trumpet
Kai Fagaschinski (D/Berlin) – clarinet
Billy Roisz (AT/Vienna) – electronics & e-bass
Marta Zapparoli (IT/Berlin) – tapes & devices
“Den kräftigen Abschluss am ersten Tag machen The Elks, ein
Quartett, dass sich der Innovation mit einer gewissen
Kompromisslosigkeit verschreiben hat. Kai Fagaschinski spielt eine
sehr luftige Klarinette, Liz Allbee liefert dazu
zurückgenommene melancholische Trompetentöne, für den
Elketroniksmog sorgen Billy Roisz und Marta Zapparoli.
Sprachfetzen und Sounds wie aus dem Weltempfänger
ergänzen den Gesamtklang,
Wichtig erscheint das
Kollektiv, das gemeinsame Erarbeiten eines höchst individuellen
Gruppenklangs, niemand stellt sich eitel in den Vordergrund.
The Elks sind wie ein fruchtbarer Komposthaufen, bei dem
vieles vergänglich ist, um Neues entstehen zu
lassen.”
(freiStil zum Konfrontationen-Konzert (Nickeldorf Juli 2016))
https://soundcloud.com/kylie-fagischefsky/the-elks-in-nickelsdorf
Superb & excellent meeting 4tet in perspective between 4
fascinating actors and instrument topers, machines / electronics
and sounds / sounds mixing in sumptuous and highly taking
electro-acoustic flux perfectly crawling and captivating.
Featuring / bringing together four strong and original
personalities from the international experimental scene, each of
whom has developed deeply unique languages / approaches
on their respective instruments or set-ups,
THE ELKS
(the name of the 4tet) sails within superbly haunted /
Inhabited extended sonorous landscapes, filling the
space and the auditory ducts with a deep hypnotic
presence and ideal to let our brains derive.
Amazing trumpet with fantastic preparations (the fantastic
lighted, unexpected sometimes and inhabitant Ricaine Liz Allbee),
magnificent clarinet with precision and golden lines /
tensions (the sur-precise Berliner Kai Fagaschinski),
manipulations of electronic and bewitching abstract
soundscapes (the Viennese alchemist Billy Roisz) and
cassette recorders and other made-to-the-house puzzles /
players of the Italian hijacker Marta Zappoli … all
combine to a strange and exciting electro-acoustic sound
universe, between crawling drones, clicking / electronic
surfaces, spikes / aerated and / or underground
pulsations, etc.
A wide / infinite sonorous universe, mixing and completing
perfectly to form only a compact and formidably coherent
mass-form-flow enveloping us in the most beautiful way.
An excellent laboratory of experimental international in action
tonight, with YES, 3 girls / grrrls / ladies most active /
activists and original of the current scene together,
yes_yes_yes!
(CAVE12 Geneva Autumn 2016 (translated from French))
DEKJ
DEKJ functions as an ongoing project studying sound as the
primary axis of actual dynamics, behaviour and instances.
Considering the sonic and vibrational milieu as a representative
for balance, transgression, violation, that also affects
physical composition and the notion of structured
spaces.
Relations in interobjectivity through dismantling factors
attributed to automata elements in order to determine actual
dynamics and effects infecting the experiential, derivations of
non-eugenic/anthropocentric tendencies in posterity.
DEKJ is part of the oqko collective based in Berlin.
https://www.dekj.org/
<a href="https://www.dekj.org/" target="_blank">
</a>
Rinus van Alebeek
“Ich mache es etwas anders. Vorher gab es einen abstrakten Narrativ
von verschiedenen auf Tape aufgenommenen Geräuschen, worin
und woraus jede/r für sich ihre/seine eigene Geschichte
entdecken konnte. Das war alles sehr gemütlich. Jetzt
aber sind die Zeiten weniger gemütlich; ich glaube man
soll sich mal wieder etwas anstrengen. Deswegen habe ich
ein paar Elementen zu meiner Performance hinzugefügt: Ich
werde zusätzlich verschiedene Texte lesen, und auch
sichtbare Handlungen an unhörbare kuppeln. Und sobald die
Zeit kommt, dass ich das alles nur Theater finde, mache
ich wieder etwas
anderes.
http://rinusvanalebeek.com
Alexandre Bellenger
Alexandre Bellenger is a multi-activity prolific french
character. He was born in Créteil, France, the 24th of july 1975.
He started by doing the clown when he was 5. Later he formed
several obscure rock bands as a singer guitarist before
getting interest in noise music and improvisation. He
quickly started to develop an original way of using
turntables as a musical instrument.
Since 2000 he has had the chance to meet various reknown and
experimented musicians. He is playing in trio with Arnaud Rivière
and Roger Turner. He formed the trio CAB with Oliver
Augst and Rüdiger Carl. He has played in quartet with
Dan Warburton, Aki Onda and Jac Berrocal. In 2005 he
formed a unique turntables trio with Otomo Yoshihide and
Martin Tétreault. In 2002 & 2003 he
created a 9 concert
serie at Instants Chavirés in Montreuil with
Jean-François Pauvros and Miho.
He is a close collaborator of the german composer and singer
Oliver Augst. Their band CHANTE France ! make its debut in
Paris with drummer Sven-Åke Johansson at the Sonic Protest
Festival. They will also perform together the music of the
socio-political documentary EUROPA and they are working on
a musictheater piece about KURT WEILL years in Paris.
He has also played on stage or recorded with Noël Akchoté, Thomas
Ankersmit, Pascal Battus, Frédéric Blondy, Andy Bolus,
Chris Corsano, Alan Courtis, Thomas Desy, Alex Grillo,
Jean-Philippe Gross, Will Guthrie, Hendrik Hegray, Marek
Jason Isleib, Utah Kawasaki, Mazen Kerbaj, Sachiko M,
Mattin, Erik Minkkinen, Manuel Mota, Aaron Moore,
Joachim Montessuis, Nina “Mariachi” Garcia,
Fred
Nipi, Aki Onda, Didier Petit, Stéphane Rives, Romaric Sobac,
Sharif Sehnaoui, Christine Sehnaoui-Abdelnour, Ignaz Schick, Goth
Trad (Kouhei Matsunaga), Dan Warburton or Jedrek
Zagorski. He has played in many festivals and venues in
France, Europe such as Météo in Mulhouse, Iritijal in
Lebanon, Cave 12 in Geneva, Mousonturm in Frankfurt,
Densités in Fresnes-en-Woëvre, Total Meeting in Tours,
Mono in Glasgow, Hoellenfahrt in Vienna, Donaufestival
in Austria, En chair et en son, La Cigale in Paris and
many others.
Alexandre Bellenger has also made a large quantity of graphic
works using a personnal mixed media technique including the
intense use of paper collage, oilsticks, acrylic paint,
pencils or markers pens. He has created the free art
magazine MY PRECIOUS TRASH in 1999. He collaborated
with
LEVI’S VINTAGE CLOTHING. His works have been shown in
magazines such as Dazed&Confused, PiL, Bad to the Bone,
InFringe, DDmagItaly or 0fr. He has made a serie of 220
short stop motion videos that were published on his
Instagram account under #alexandrebellengermovies. In 2002 he made
a 30 minutes long tourné-monté movie called ROLEX À LA
PLAGE and published on DVD on the label wmo/r.
http://abworks.org/
<a href="http://abworks.org/" target="_blank">
</a>
extremnich
experimentell, frei improvisiert, Konzept Art, Neue Musik,
rockartig, Klang, Zufall, Xenakis artig, Ligeti artig, Free Jazz,
ungerade Takte, Zappa Art, Fred Frith, King Crimson, Kunst
Musik, Ordnung Unordnung, Komplexität, auch mit
Metronom, alles ist improvisiert, wenn was falsch klingt
bei uns, sind wir auf dem richtigen Weg
Tobias Hamann hier bei
extremnich Schlagzeuger mit Präparationen
Bremen/Deutschland, 34 Jahre, studierte an der Musikhochschule
Bremen Schlagwerk, Klassik, Neue Musik, Aufführungen von Neue
Musik in Deutschland, Europa, Welt, durch das Ensemble
Babylon (siehe Homepage), Kloppstock-Percussions
Quartett (siehe Homepage); Werke von Xenakis …., auch
tätig in diversen Barock Orchester als Pauker, in Latin
Band als Percussonist, freie Musik mit extremnich, frei
beruflich tätig, Unterricht an Musikschulen in Bremen
und Umland, Gastaufträge an Musikhochschulen z.B. in
Freiburg als Dozent
Heiko Müller, hier bei extremnich E Gitarre, 2 Key, TomBassdrum,
Gesang, Trommeln
Bremen/Deutschland, komme vom Schlagzeug, Rock und modern Jazz,
früher Unterricht erteilt, Komponist für Neue Musik, alle
Instrumente, Aufführungen meiner Werke auch im Radio,
experimentelle Bands, nach Neue Musik hin, Kammermusik,
experimentelle Rock Musik und modern Jazz moderner, um so
verrückter um so besser
Jensac Opcion Wurzwallner
Noise : Karl Jensac \ Patrick : Drums : Wurzwallner / Nikos
Zachariadis (Opcion) : Noise
zwei münder, eine wand, zwei stangen, ein knüppel, zwei fahnen,
ein panzer, vier fäuste, aus seide – space is the place,
my boot to your face.
“a triophonic experience synergizing the crap out of two
computer-thingies and a lame old drumset – quite fabulous! Loved
it, but hated it!! (someone from the internet)
Interpenetration website
(http://interpenetration.net)
chmafu nocords auf youtube
(http://www.youtube.com/user/marufura)
<a href="mailto:office at dieeintrittskarte.at">
</a>
Available in many colors and styles:
Bio and Fair Trade!
Printed at
Siebdruckeria (http://www.siebdruckeria.at/)
If you want one, come to our shows or write an
email (mailto:interpenetration at nocords.net).
(http://nocords.net/)
(http://nocords.net/shop/cd/688-2/)
(http://nocords.net/shop/cd/susanna-gartmayer-aouie/)
(http://nocords.net/shop/cd/daniel-lercher-missa-brevis/)
(http://nocords.net/shop/2xcd/unbehagen/)
(http://nocords.net/shop/chmafu/le-flange-du-mal-carrion-my-wayward-son/)
(http://nocords.net/shop/chmafu/deepseafishk-offshore-zone/)
-------------------------------------------------
Unsubscribe: http://interpenetration.net/news/subscribe.php?addr=hit@mur.at
Powered by Gutuma (http://gutuma.sourceforge.net)
-------------- nächster Teil --------------
Ein Dateianhang mit HTML-Daten wurde abgetrennt...
URL: <http://lists.mur.at/pipermail/hit/attachments/20170516/940290bf/attachment-0001.html>
Mehr Informationen über die Mailingliste HIT