**H-I-T** [Interpenetration] NOD NOW, das Interpenetration Festival am 18. und 19.5. im Forum Stadtpark

chmafu nocords chmafu at nocords.net
Di Mai 16 11:29:59 CEST 2017


 chmafu                 nocords (http://nocords.net) newsletters
 Interpenetration 
 Konzertreihe (http://interpenetration.net) 
 18. und 19.05.2017
 
 NOD NOW
  Interpenetration Festival
 mit
 The Elks
 DEKJ
 Rinus van Alebeek
 Nomi Jima
 Alexandre Bellenger
 extremnich
 Jensac Opcion Wurzwallner
 Richie Herbst
 
 in Zusammenarbeit mit Forum Stadtpark
 
 Forum Stadtpark
 Stadtpark 1
 8010 Graz
 Einlass: 20:00
 Konzert: 21:00
 
 Tagesticket: 10 euro
 Festivalpass: 18 euro
 Festivalpass für zahlungsschwache: 13 euro
 Eintritt für Interpenetration abonnentinnen: freiwillige            
          spende
 
 

 Aktuelle Informationen und Videos: http://interpenetration.net
 
  

 “Nod now!” ist das thema des aktuellen Interpenetration Festivals
            und bezieht sich auf die neue form der knoten und des
verknotens,             auf erzwungene verschiebungen, auf eine
bejahende und lustvolle             grundhaltung und auf die ablehnung
jeglicher metal-musik. Dass es       
     aufgrund der
Interpenetration zugrundeliegenden verachtung jeglicher            
machismen ordentlich krachen wird, liegt bei diesem finalen knoten    
        in der verantwortung einer handverlesenen auswahl an          
  spitzenmetronomen und anderen haubentauchern.
 又ね
 愛
 
  

The Elks

 

Liz Allbee (USA/Berlin) – trumpet
 Kai Fagaschinski (D/Berlin) – clarinet
 Billy Roisz (AT/Vienna) – electronics & e-bass
 Marta Zapparoli (IT/Berlin) – tapes & devices

“Den kräftigen Abschluss am ersten Tag machen The Elks, ein        
      Quartett, dass sich der Innovation mit einer gewissen           
   Kompromisslosigkeit verschreiben hat. Kai Fagaschinski spielt eine 
             sehr luftige Klarinette, Liz Allbee liefert dazu
zurückgenommene               melancholische Trompetentöne, für den
Elketroniksmog sorgen Billy               Roisz und Marta Zapparoli.
Sprachfetzen und Sounds wie aus dem               Weltempfänger
ergänzen den Gesamtklang,
Wichtig erscheint das              
Kollektiv, das gemeinsame Erarbeiten eines höchst individuellen      
        Gruppenklangs, niemand stellt sich eitel in den Vordergrund.
The               Elks sind wie ein fruchtbarer Komposthaufen, bei dem
vieles               vergänglich ist, um Neues entstehen zu
lassen.”
 (freiStil zum Konfrontationen-Konzert (Nickeldorf Juli 2016))
 https://soundcloud.com/kylie-fagischefsky/the-elks-in-nickelsdorf

Superb & excellent meeting 4tet in perspective between 4              
fascinating actors and instrument topers, machines / electronics      
        and sounds / sounds mixing in sumptuous and highly taking     
         electro-acoustic flux perfectly crawling and captivating.
 Featuring / bringing together four strong and original              
personalities from the international experimental scene, each of      
        whom has developed deeply unique languages ​​/ approaches
on their               respective instruments or set-ups,
THE ELKS
(the name of the 4tet)               sails within superbly haunted /
Inhabited extended sonorous               landscapes, filling the
space and the auditory ducts with a deep               hypnotic
presence and ideal to let our brains derive.
 Amazing trumpet with fantastic preparations (the fantastic           
   lighted, unexpected sometimes and inhabitant Ricaine Liz Allbee),  
            magnificent clarinet with precision and golden lines /
tensions               (the sur-precise Berliner Kai Fagaschinski),
manipulations of               electronic and bewitching abstract
soundscapes (the Viennese               alchemist Billy Roisz) and
cassette recorders and other               made-to-the-house puzzles /
players of the Italian hijacker Marta               Zappoli … all
combine to a strange and exciting electro-acoustic               sound
universe, between crawling drones, clicking / electronic              
surfaces, spikes / aerated and / or underground
pulsations, etc.
 A wide / infinite sonorous universe, mixing and completing           
   perfectly to form only a compact and formidably coherent           
   mass-form-flow enveloping us in the most beautiful way.
 An excellent laboratory of experimental international in action      
        tonight, with YES, 3 girls / grrrls / ladies most active /    
          activists and original of the current scene together,
yes_yes_yes!
 (CAVE12 Geneva Autumn 2016 (translated from French))

 

DEKJ

DEKJ functions as an ongoing project studying sound as the            
  primary axis of actual dynamics, behaviour and instances.           
   Considering the sonic and vibrational milieu as a representative   
           for balance, transgression, violation, that also affects
physical               composition and the notion of structured
spaces.

Relations in interobjectivity through dismantling factors             
 attributed to automata elements in order to determine actual         

    dynamics and effects infecting the experiential, derivations of  
            non-eugenic/anthropocentric tendencies in posterity.

DEKJ is part of the oqko collective based in Berlin.

https://www.dekj.org/

<a href="https://www.dekj.org/" target="_blank">
 </a>

Rinus van Alebeek
“Ich mache es etwas anders. Vorher gab es einen abstrakten Narrativ 
           von verschiedenen auf Tape aufgenommenen Geräuschen, worin
und             woraus jede/r für sich ihre/seine eigene Geschichte
entdecken             konnte. Das war alles sehr gemütlich. Jetzt
aber sind die Zeiten             weniger gemütlich; ich glaube man
soll sich mal wieder etwas             anstrengen. Deswegen habe ich
ein paar Elementen zu meiner             Performance hinzugefügt: Ich
werde zusätzlich verschiedene Texte             lesen, und auch
sichtbare Handlungen an unhörbare kuppeln. Und             sobald die
Zeit kommt, dass ich das alles nur Theater finde, mache            
ich wieder etwas
anderes.
http://rinusvanalebeek.com

 

Alexandre Bellenger

 

Alexandre Bellenger is a multi-activity prolific french              
character. He was born in Créteil, France, the 24th of july 1975.    
          He started by doing the clown when he was 5. Later he formed
              several obscure rock bands as a singer guitarist before
getting               interest in noise music and improvisation. He
quickly started to               develop an original way of using
turntables as a musical               instrument.

Since 2000 he has had the chance to meet various reknown and          
    experimented musicians. He is playing in trio with Arnaud Rivière
              and Roger Turner. He formed the trio CAB with Oliver
Augst and               Rüdiger Carl. He has played in quartet with
Dan Warburton, Aki               Onda and Jac Berrocal. In 2005 he
formed a unique turntables trio               with Otomo Yoshihide and
Martin Tétreault. In 2002 & 2003 he              
created a 9 concert
serie at Instants Chavirés in Montreuil with              
Jean-François Pauvros and Miho.

He is a close collaborator of the german composer and singer          
    Oliver Augst. Their band CHANTE France ! make its debut in       
       Paris with drummer Sven-Åke Johansson at the Sonic Protest    
          Festival. They will also perform together the music of the  
            socio-political documentary EUROPA and they are working on
a               musictheater piece about KURT WEILL years in Paris.

He has also played on stage or recorded with Noël Akchoté, Thomas   
           Ankersmit, Pascal Battus, Frédéric Blondy, Andy Bolus,
Chris               Corsano, Alan Courtis, Thomas Desy, Alex Grillo,
Jean-Philippe               Gross, Will Guthrie, Hendrik Hegray, Marek
Jason Isleib, Utah               Kawasaki, Mazen Kerbaj, Sachiko M,
Mattin, Erik Minkkinen, Manuel               Mota, Aaron Moore,
Joachim Montessuis, Nina “Mariachi” Garcia,  
            Fred
Nipi, Aki Onda, Didier Petit, Stéphane Rives, Romaric Sobac,         
     Sharif Sehnaoui, Christine Sehnaoui-Abdelnour, Ignaz Schick, Goth
              Trad (Kouhei Matsunaga), Dan Warburton or Jedrek
Zagorski. He has               played in many festivals and venues in
France, Europe such as               Météo in Mulhouse, Iritijal in
Lebanon, Cave 12 in Geneva,               Mousonturm in Frankfurt,
Densités in Fresnes-en-Woëvre, Total               Meeting in Tours,
Mono in Glasgow, Hoellenfahrt in Vienna,               Donaufestival
in Austria, En chair et en son, La Cigale in Paris               and
many others.

Alexandre Bellenger has also made a large quantity of graphic         
     works using a personnal mixed media technique including the      
        intense use of paper collage, oilsticks, acrylic paint,
pencils or               markers pens. He has created the free art
magazine MY PRECIOUS               TRASH in 1999. He collaborated
with
LEVI’S VINTAGE CLOTHING. His               works have been shown in
magazines such as Dazed&Confused,               PiL, Bad to the Bone,
InFringe, DDmagItaly or 0fr. He has made a               serie of 220
short stop motion videos that were published on his              
Instagram account under #alexandrebellengermovies. In 2002 he made    
          a 30 minutes long tourné-monté movie called ROLEX À LA
PLAGE and               published on DVD on the label wmo/r.

http://abworks.org/

<a href="http://abworks.org/" target="_blank">
 </a>

extremnich

 

experimentell, frei improvisiert, Konzept Art, Neue Musik,            
  rockartig, Klang, Zufall, Xenakis artig, Ligeti artig, Free Jazz,   
           ungerade Takte, Zappa Art, Fred Frith, King Crimson, Kunst
Musik,               Ordnung Unordnung, Komplexität, auch mit
Metronom, alles ist               improvisiert, wenn was falsch klingt
bei uns, sind wir auf dem               richtigen Weg

Tobias Hamann hier bei
extremnich Schlagzeuger mit Präparationen
 Bremen/Deutschland, 34 Jahre, studierte an der Musikhochschule       
       Bremen Schlagwerk, Klassik, Neue Musik, Aufführungen von Neue 
             Musik in Deutschland, Europa, Welt, durch das Ensemble
Babylon               (siehe Homepage), Kloppstock-Percussions
Quartett (siehe               Homepage); Werke von Xenakis …., auch
tätig in diversen Barock               Orchester als Pauker, in Latin
Band als Percussonist, freie Musik               mit extremnich, frei
beruflich tätig, Unterricht an Musikschulen               in Bremen
und Umland, Gastaufträge an Musikhochschulen z.B. in              
Freiburg als Dozent

Heiko Müller, hier bei extremnich E Gitarre, 2 Key, TomBassdrum,     
         Gesang, Trommeln
 Bremen/Deutschland, komme vom Schlagzeug, Rock und modern Jazz,      
        früher Unterricht erteilt, Komponist für Neue Musik, alle   
           Instrumente, Aufführungen meiner Werke auch im Radio,     
   
     experimentelle Bands, nach Neue Musik hin, Kammermusik,      
        experimentelle Rock Musik und modern Jazz moderner, um so     
         verrückter um so besser

 

Jensac Opcion Wurzwallner

Noise : Karl Jensac \ Patrick : Drums : Wurzwallner / Nikos           
   Zachariadis (Opcion) : Noise

zwei münder, eine wand, zwei stangen, ein knüppel, zwei fahnen,     
         ein panzer, vier fäuste, aus seide – space is the place,
my boot               to your face.

“a triophonic experience synergizing the crap out of two            
  computer-thingies and a lame old drumset – quite fabulous! Loved  
            it, but hated it!! (someone from the internet)

  
  


 Interpenetration                 website
(http://interpenetration.net)
 
 chmafu nocords auf                 youtube
(http://www.youtube.com/user/marufura) 
 
 <a href="mailto:office at dieeintrittskarte.at">
 </a> 

Available in many colors and                 styles:



Bio and Fair Trade!
 Printed at
Siebdruckeria (http://www.siebdruckeria.at/)

If you want one, come to our                 shows or write an        
          email (mailto:interpenetration at nocords.net).

 (http://nocords.net/)

 (http://nocords.net/shop/cd/688-2/)         
(http://nocords.net/shop/cd/susanna-gartmayer-aouie/)         
(http://nocords.net/shop/cd/daniel-lercher-missa-brevis/)
 (http://nocords.net/shop/2xcd/unbehagen/)         
(http://nocords.net/shop/chmafu/le-flange-du-mal-carrion-my-wayward-son/)
        
(http://nocords.net/shop/chmafu/deepseafishk-offshore-zone/)
 

-------------------------------------------------
Unsubscribe: http://interpenetration.net/news/subscribe.php?addr=hit@mur.at
Powered by Gutuma (http://gutuma.sourceforge.net)
-------------- nächster Teil --------------
Ein Dateianhang mit HTML-Daten wurde abgetrennt...
URL: <http://lists.mur.at/pipermail/hit/attachments/20170516/940290bf/attachment-0001.html>


Mehr Informationen über die Mailingliste HIT