**H-I-T** [Interpenetration] Viel los bei Interpenetration am 17. und 18.10. im chachamaru!

chmafu nocords chmafu at nocords.net
Di Okt 16 09:08:13 CEST 2018


 chmafu                 nocords (http://nocords.net) newsletters
 Interpenetration 
 Konzertreihe (http://interpenetration.net) 17.10.2018
 
 CD-Präsentationen:
 Katharina Klement
 Damn! 4&5 
 
 in Zusammenarbeit mit KiG! Kultur in Graz
 
 茶々丸 @ Volkshaus
 Lagergasse 98A
 8020 Graz
 Einlass: 19:00 
 Konzert: 21:00
 Eintritt: €2-6
 
 -
 
 18.10.2018
 
 Bielgaard
 EVAMUSS
 Janneke van der Putten 
 
 in Zusammenarbeit mit KiG! Kultur in Graz
 
 茶々丸 @ Volkshaus
 Lagergasse 98A
 8020 Graz
 Einlass: 19:00 
 Konzert: 20:00
 Eintritt: €2-6

 Aktuelle Informationen und Videos: http://interpenetration.net
 
  

 Wir freuen uns wie zwei, euch zu einer woche der doppelpacks         
   einladen zu dürfen. Eine woche, zwei konzertabende. Ein           
 konzertabend, zwei CD-präsentationen. Und ein sauhaufen, zwei       
     geburtstage. It's a kind of magic. 
 Jede person kann aber trotzdem ihre eigene tasse             haben...
 又ね
 愛
 
  
 Katharina Klement
 

CD-Präsentation “Drift”
 
 Drei Kompositionen aus den Jahren 2014/15 von Katharina Klement sind 
           auf dieser CD vereint:
 „Wie Tag und Nacht“ für 3 Zithern und Elektronik
 „in dem HIMMEL benannten Darüber“ für zwei Ensembles (subshrubs
und             PHACE)
 „Drift“ für Orgel und Elektronik
 
 Erst in der Zusammenstellung dieser drei Stücke gaben sich          
  unterirdische Zusammenhänge preis: allen gemeinsam ist eine dunkle 
           Tönung, die in das jeweilig benachbarte Stück
hineinfließt bzw.             ausstrahlt. „Wie Tag und Nacht“
wurde während eines längeren             Aufenthalts in Belgrad
geschrieben, „in dem HIMMEL benannten             Darüber“
bezieht sich u.a. auf den Ex-Jugoslawien-Krieg der 1990er,            
und „Drift“ schwebt zwischen der Hörbarkeitsgrenze und gewaltigen
            Klangvolumina.
 Allen Stücken ist das Unzynische eingeschrieben, spiegeln sich      
      ineinander und widerspiegeln
die Elemente unserer Gegenwart.
 Drift steht also für ein Dazwischen, fürs Liminale, die Fähre
über             den Fluß der Musik, den nicht fixierbaren Ort des
Übergangs von             einem zum anderen oder dem anderem
 zum einen. Drift bedeutet das passive dem Dazwischen            
Ausgeliefertsein als auch die Praxis der Verschiebung. Die Stücke    
        resonieren mit der Verlagerung in den Elementen unserer Zeit.
Sie             befinden sich in einer nicht auflösbaren
Liminalität, oder einem             musikalischen Schweben, zwischen
akustischen und elektronischen             Elementen. Das Ankommen auf
einer Seite, oder eine Zuordnung, ist             nicht beabsichtigt.
Existenzieller ist die poetische Ungebundenheit             des
unzynischen Tuns dazwischen.
 So beschreibt Philipp Schmickl in seinem Text zu dieser CD die       
     Musik.
 
 Mit der CD „Drift“ veröffentlicht Katharina Klement nach
„jalousie“             (CD), „deepseafish“
(LP) und
„Hoverload“ (CD) bereits ihren vierten             Tonträger bei
chmafu nocords.
 
 
 EVAMUSS
 
 Evamuss was a project of the Peruvian Chrs Galarreta (aka: Sajjra,   
           DiosMeHaViolado, Tica, among others alias). This project
was very               active in the underground Lima scene between
1997-2003. Evamuss               have 9 solo albums published on very
limited editions, also               appears in a lot of
collaborations and compilations of that               period. At the
beginning Evamuss used home made amps, oscillators,              
pedal effects and toy keywords , last years it will include the       
       misuse of computer and the pirate software. Error and          
    non-functionality were welcome in its process. On November 2017,  
            Evamuss resurrects with a pair of self-hacked synth toys,
some               effects, hand made sequencers furbished in
collaboration with some               hackers in Paruro (the
legendary
electronic black market’s in Lima               City). In the
current days its sounds mutated towards a warm and               humid
analog jungle. Its recent – 2018- assaults included tours           
   between Portugal, Spain, Lithuania, Russia, The Netherlands and a  
            publication of a release in Favela Discos (Porto).
 
 https://soundcloud.com/evamuss/sets/evamuss
 https://faveladiscos.bandcamp.com/album/ajqij.
 
 
 Janneke van der Putten
 
 Janneke van der Putten is a Dutch performer and visual artist.       
       Employing techniques learned during years of training, she uses
              her voice as an instrument in order to explore different
              environments physically, sonically and intuitively. Her
work moves               away from the usual modern parameters of
amplification and               synthesis, focusing instead on the
space’s and body’s resonance in               the here and now.
 Janneke van der Putten (Amsterdam,
1985) her practice involves       
       experiences of listening, performances, sound and video,       
       documentations in image/text/textile, workshops, music
projects,               and creating platforms for cultural exchange.
Her voice is her               main tool, guiding her through physical
and sonic explorations in               different landscapes. Engaging
with specific sites and local               contexts, and through her
personal experiences, she investigates               (human) responses
to her surroundings, and their relation to               natural
phenomena and transitions, such as the sunrise.
 She graduated with a BDes from TXT (Textile), Gerrit Rietveld        
      Academy (Amsterdam, 2003 – 2009) and completed her MMus in    
          Artistic Research, Royal Academy of Art & Royal
Conservatoire               (The Hague, 2011 – 2013). Van der Putten
trained in classical               North-Indian Dhrupad singing with
Amelia Cuni and Marianne
Svašek               (Berlin & Rotterdam,
2009 – 2014) and is autodidact in various               extended
vocal techniques. She is co-curator of the Aloardi              
Exchange Programme, inviting Peruvian artists to present their        
      work in the Schengen Area (2016 – 2017). The project
‘Invisible               Architecture’ with Christian Galarreta,
for which they published a               vinyl in 2014, has been
presented at amongst others exhibition               Make the
Audition: Meetings Between Art and Sound in Peru, Museo              
de Arte Contemporáneo (Lima, 2016) and nxnwfestival (Cologne,        
      2015). She was artist-in-residence at the Centre international  
            d’art et du paysage (Île de Vassivière, 2014), and
exhibited with               solo shows All Begins With A at TENT
(Rotterdam, 2015), Directed               to the Sun in Quartier am
Hafen (Cologne, 2017) and Quitsa at               CINNNAMON
(Rotterdam, 2017).
Upcoming will be a fellowship at              
Akademie Schloss Solitude (Stuttgart, 2019).
 
 http://jannekevanderputten.nl/work/jnnk/
 
 
 Bielgaard
 
 Bielgaard is a new duo playing in Austria for the first time at      
        Interpenetration in Graaz.
 The international duo from Copenhagen uses the electric guitar and   
           baritone saxophone to create a purely aesthetic experience,
and to               build an aesthetic situation through composition
in which the most               important thing is to stimulate the
listener through the               production of sound. The aim is to
deprive these auditory stimuli               of meanings other than
those of the sound itself; to present sound               material for
observation that does not require understanding nor              
suggest emotions. Thereby the physical presence of sound becomes      
        more important than the personality of the individual, of the 
             musicians themselves.
 Hein
Westgaard is a guitarist, composer and improviser who is        
      currently studying at the Rhythmic Music Conservatory in        
      Copenhagen. He is works in the improvised scenes in both        
      Copenhagen and Oslo, and has played at the Oslo Jazz Festival,  
            Molde Jazz Festival, Kongsberg Jazzfestival and Trondheim
Jazz               Festival. He has performed with – among others
– Bugge Wesseltoft               and Kresten Osgood and has as a
soloist performed a composition by               Barry guy with the
composer himself conducting.
 Michał Biel is a Copenhagen-based musician from Poland. The pure    
          physical presence of sound and its textural nature is the
guiding               theme of his exploration as a composer and
baritone saxophonist.               In his aesthetics, he refers to
figures such as Zbigniew Karkowski               and Luc Ferrari. He
is active in the improvised scenes in Poland               and
Denmark. He is
co-creator in projects like Cococlock,              
Bachorze, Skołowacenie and Monolith Trio.
 
  
  


 Interpenetration                 website
(http://interpenetration.net)
 
 chmafu nocords auf                 youtube
(http://www.youtube.com/user/marufura) 
 
 <a href="mailto:office at dieeintrittskarte.at">
 </a> 

Available in many colors and                 styles:



Bio and Fair Trade!
 Printed at Siebdruckeria (http://www.siebdruckeria.at/)

If you want one, come to our                 shows or write an        
          email (mailto:interpenetration at nocords.net).

 (http://nocords.net/)

 (http://nocords.net/shop/cd/688-2/)         
(http://nocords.net/shop/cd/susanna-gartmayer-aouie/)         
(http://nocords.net/shop/cd/daniel-lercher-missa-brevis/)
 (http://nocords.net/shop/2xcd/unbehagen/)         
(http://nocords.net/shop/chmafu/le-flange-du-mal-carrion-my-wayward-son/)
        
(http://nocords.net/shop/chmafu/deepseafishk-offshore-zone/)



-------------------------------------------------
Unsubscribe: http://interpenetration.net/news/subscribe.php?addr=hit@lists.mur.at
Powered by Gutuma (http://gutuma.sourceforge.net)
-------------- nächster Teil --------------
Ein Dateianhang mit HTML-Daten wurde abgetrennt...
URL: <https://lists.mur.at/pipermail/hit/attachments/20181016/2b066bd3/attachment.html>


Mehr Informationen über die Mailingliste HIT